Nieuwsbrief 14 (26-6-2010)

Omdat we al weken flink met de jongen in de weer zijn geweest was het best wel spannend zaterdagmorgen, er was vrijdag niemand thuis om de drinkbak om een uur of 10 te verwijderen zodat ze vlak voor het inkorven nog goed drinken, dit doen we altijd op deze manier maar nu was er niemand die dit kon doen zodat de drinkpot er 15.30 uur pas uit het hok kon worden gehaald. We korfden de jongen prachtig in, mooi op gewicht en zo glad als wat. De jongen zijn gelost om 08.00 uur op een afstand van 97 km, in eerste instantie dachten we dat ze om 09.10 er zouden kunnen zijn. Peter was om 09.00 uur snel even naar huis om zijn map met afstanden te halen want wij wisten niet de exacte afstand. Het was 09.02 uur toen er 2 jongen als raketten over het hok vlogen om verder op een draai te maken, je kon zien dat ze van ons waren, en kwamen snel naar beneden om 09.03 te worden geconstateerd, echter de nummer 2 piepte niet, omdat het een krasje was kon ik die laten piepen op 09.04. toen ik weer buiten het hok was waren er inmiddels 3 bij gekomen en was Peter er ook weer. En vanaf dat moment regende het duiven, een prachtig gezicht hoe de jongen uit de lucht gelijk op het hok landen om gelijk naar binnen te stormen, hierdoor zijn er nogal wat jongen niet geconstateerd, om 09.10 waren er 45 van de 76 in het hok, vanaf dat moment kregen we regelmatig jongen terug, we zijn blijven steken op 74 en er zit een jong in Steenwijk, dus zijn we zeer tevreden, en zien met veel vertrouwen uit naar as.Zaterdag, wanneer het voor het echt voor de punten gaat.

Ook over de fondvlucht vanuit Sens zijn we super tevreden, we uitgegaan van tussen de 1100 en 1150 meter/p/m vliegen, dit zou betekenen dat de duiven tussen 15.30 en 15.45 er zouden kunnen zijn. Op een gegeven moment gaf de site van Maarten Hakvoort  aan dat er 14.24 (1178 mpm)was geklokt in Urk door Maarten zelf, hier uit opmakend zouden wij om 15.06 moeten draaien om deze snelheid te halen. Het was 15.30.39 toen de 355 zich melde, hij was onze eerste getekende, en je kon zien dat het een pittige vlucht was geweest, de vleugels liet hij een beetje hangen en dan weet je het wel, dat het niet gemakkelijk is geweest. 14 minuten later was het Birendra die over de antenne ging, daarna de rode, zoon uit de 355, ook de 341 zat weer in de prijzen, verleden week nog een eerste in de club, nu 14e op zijn eerste fondvlucht. Totaal zaten er 5 van de 10 in de prijzen en dat is 50%. met nog 1 midfond en 1 fondvlucht staan we zowel on als aangewezen boven aan in de club, maar het is stuivertje wisselen en komt het echt op de 2 laatste vluchten aan.

Tot de volgende nieuwsbrief,

PPM

Bladwijzer de permalink.

Reacties zijn gesloten.